Recommend
Remove File
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
As large urban areas deal with traffic congestion, space constraints, and air pollution, they will increasingly turn to “green” electric mass transit systems. Conductor rails for LRTs ( light rail transit), monorails, and APMs ( automated people movers) must be reliable, long-wearing, and energy efficient, while needing minimal maintenance. Transit operators demand the optimal conductor bar profiles and layouts to meet specific system operating requirements. They need engineering services, installation assistance, and commissioning oversight. Over time, steel 3rd rail systems will convert to highly conductive stainless steel capped aluminum rails to reduce energy consumption, lower installation costs, and minimize the number of power substations. These “green” rails must provide operating life equivalent to all-steel rails. Innovative PRT (Personal Rapid Transit) concepts need ingenious conductor rail solutions and technically advanced battery charging systems. Lastly, train operators need power and safe plug-in for vehicles parked in maintenance facilities.
For over six decades, Conductix-Wampfler has built a reputation as the global supplier of choice for “green”, energy efficient aluminum/stainless conductor rail solutions, contactless charging systems, and train plug-in power solutions. We have the engineering know-how, practical experience, and testing capabilities to be a partner in your success! We offer:
Conductor Rail Systems
Rail Testing
Stinger Systems – reduce the hazards associated with live plugging of parked trains
Reference Report
[REF9000-0011-E]
Uygulama
IPT®Ofis içerisinde asansör için sistem
Uygulayıcı
Docklands, Hamburg (harbor)
Müşteri
Hütter-Aufzüge GmbH (D)
Ürünler
IPT®Sistem
Hat uzunluğu
2 x 60 m
Araç sayısı
2
Genellikle Raylı sistemlerinin temel işlevi diğer temassız enerji transfer sistemleri ile aynıdır. Ama dikkat etmeniz gereken bazı ek ya da belirli yönler de vardır.
Araçlar burada genellikle rayla kılavuzlandığı için kablonun yüksek bir montajı mümkündür E-şeklindeki çekişleri kullanmak da mümkün olur.
İlerleyen parkur kesimleri ile olan uygulamalarda, yani elektrik monoray sistemlerindeki anahtarlar, bu türden parkur kesimlerine endüktif enerji sağlamak için endüktif güç aktarımı ile deneyim kullanılabilir. Aşınan kablo zinciri çözümleri veya diğer benzer çözümler ikinci seçenek olurlar. Eğer Endüktif güç aktarma fikri dolayısıyla gerçekleştirilirse anahtarların ya da asansörlerin önündeki sözde güvenlik bölgelerini beslemek de mümkün olur, böylece segment konuma geldiğinde bir tek güç aktarımı mümkün olur. Bunu gerçekleştirmek için hiçbir ekstra besleme veya harici kontrol gerekli değildir.
Doğal olarak temassız enerji transfer sistemleri, skillet hatlarındaki kablo zincirleri veya iletken rayları kızak veya transfer arabaları gibi diğer geleneksel çözümler yerini de alabilir. Çözümle ilgili bazı gereksinimler varsa, örneğin ray ucunda gerilim arklarından kaçınmak gerekliyse veya skillet platformlarının altında bakım için erişim çok sınırlı ise.