Fiziğin doğası gereği, WirelessCharger 3.0, örneğin şarj kontaklar gibi, güç aktarımıyla ilgili herhangi bir mekanik aşınma ve yıpranma olmadan gelir. Yani, bu konuda bakım yok.

Neredeyse tüm endüstriyel ortamlarda ve WirelessCharger'ın akla gelebilecek diğer ameliyathanelerinde kir ve kalıntılar bulunduğundan, maruziyeti ve darbeleri sınırlamaya çalışıyoruz. Soğutma amacıyla havayı güç elektroniği ünitelerinden geçirmiyoruz, bu nedenle temizlik için bakım gereksinimi yok. Sadece pasif konveksiyon soğutması temelinde soğutma yapıyoruz. Sınırlı bir ömre sahip olan fanların yokluğu, bu konudaki bakım düşüncesini ortadan kaldırır ve arıza süresinin olası temel nedenleri olarak fanları ortadan kaldırır. Güç elektroniği ünitelerindeki çalışma durumlarının sürekli izlenmesi bize sadece arıza durumlarını ve aktif koruma modlarını tespit etme seçeneği sunmakla kalmaz, aynı zamanda arıza süresi etkili hale gelmeden ve maliyete mal olmadan önce uyarıların tetiklenmesine ve uygun eylemlerin başlatılmasına da olanak tanır. IPS (Endüktif Güç Kaynağı ünitesi) ve Pedler, gerektiğinde temizliği kolaylaştıran yüksek IP değerlerine sahiptir.

WirelessCharger 3.0, tasarımı gereği kullanımı kolaydır, çok sağlamdır, ortam koşullarından büyük ölçüde etkilenmez, mekanik aşınma ve yıpranma içermez ve devreye alındıktan sonra minimum dikkat gerektirir, ihtiyaç duyması halinde dikkatleri üzerine çeker. Minimum dikkat gerektirmesi, mekanik aşınma ve yıpranmanın olmaması, durumunda kolay kullanım, Kablosuz Şarj Cihazlarını mükemmel toplam sahip olma maliyeti ile gerçekten bakım dostu bir çözüm haline getirir. Böylece WirelessCharger 3.0 zaman içinde kendini amorti eder. 

WirelessCharger 3.0'ın avantajları ve özellikleri:

İşlem İçi Şarj / Fırsat Şarjı:
Kesinti yok, ekstra araç yok, daha küçük piller.

Müdahalesiz şarj:
Şarj işlemi tamamen otomatik olabilir, insan müdahalesi gerekli değildir.

Ortam Etkileri ve güvenlik:
Ortam etkilerinden etkilenebilecek açık temas yüzeyleri yoktur. Sistem dokunmaya karşı korumalıdır, bu nedenle yüksek düzeyde güvenliğe sahiptir. Tipik olarak maruz kalan bileşenler IP54 veya daha yüksek bir değere sahiptir.

Açık ve anlaşılması kolay ekranlar ve arayüzler:
LED'ler veya renkli ekranlar ile operatör kolaylığı, durumları açıkça gösterir, sabit Endüktif Güç Kaynağı adlarında görüntülenir. CAN open/CAN 2.0B iletişimi ve Ethernet arayüzleri, çalışma verilerinin ömür boyu izlenmesine, kaydedilen verilere erişime ve WirelessCharger ile araç yan kontrolörleri ve/veya pil yönetim sistemi arasında kolay bir etkileşime olanak tanır.

Büyük konum toleransları:
WirelessCharger, pedlerin kapsama alanı konusunda konum toleranslıdır.

Şartname

WirelessCharger 3.0 için bazı pratik özelliklerin özeti

Güç:
Güç çıkışı: Maksimum 3 kW, maksimum 60 A ve maksimum 59 V
Güç verimliliği: şebeke giriş gücüne kıyasla %93'e kadar çıkış gücü

Konumlandırma toleransları ve hava boşlukları:
Hava boşluğu toleransı: maksimum verimlilik için 10 ila 40 mm
Konum toleransı: Maksimum verimlilik için +/- 25 mm
Konum toleransı: Hava boşluğu boyutuna bağlı olarak +/- 40 mm
Açı toleransı: 40 mm aralıkla 40°'ye kadar

Etkileşim mobil ve sabit taraflar:
Dahili iletişim: endüktif iletişim, herhangi bir radyo parazitine maruz kalmaz

Arabirim:
Harici iletişim: Ethernet, CAN 2.0B/CANopen, çeşitli veri matrisleri mevcuttur

Programlama: 
Dört çalışma moduna sahip kullanıcı dostu web sunucusu

Isı yönetimi: 
%100 pasif soğutma: daha uzun kullanım ömrü için tek fansız elektronik aksamlar
Sıcaklık yönetimi: Pedler ve pil sıcaklıkları 2 adımda yönetilir (uyarı, hata)

Endüktif Güç Kaynağı: 
IP54, ekstra bir kabin maliyeti olmadan doğrudan duvara monte edilebilir

Fiziksel arabirim (IPS): 
Şarj istasyonunda bir ekran ve büyük bir durum arka aydınlatması (duvara) bulunur

Fiziksel arabirim (MPU): 
Mobil elektronik, test ve devreye almayı kolaylaştırmak için 3 LED'e sahiptir

Kablo uzunlukları: 
WirelessCharger 3.0 ped kabloları sahada istenilen uzunlukta kesilebilir

MPU boyutunun olası optimizasyonu: 
Alternatif soğutma mevcutsa veya kasa ısı dağılımı için kullanılabiliyorsa, ısı emici çıkarılarak MPU boyutu düşürülebilir. Gerekirse belirli bir sürümü isteyin

Indirme
SSS

Şarj işlemi nasıl işliyor?

"Şarj başlangıcı" koşulları karşılandığında, WirelessCharger 3.0, seçilen çalışma modunda ayarlanan mevcut hedefi iletmeye başlar. MPU çıkış akımı çok hızlı bir şekilde yükselir ve şarj voltajını ayarlayan pilden geçer (düşük şarj durumu, daha küçük bir iç dirence ve daha küçük bir voltaja yol açar). Şarj voltajı, ayarlanan voltaj eşiğine ulaşılmadığı sürece akımın hedefine ulaşmasını sağlayacak şarj işlemi için sabit bir geri bildirimdir. 

  • Sabit Akım fazı (CC): Pil boşaldığında, MPU hedef akımı verir ve şarj voltajı pilin iç direnci tarafından ayarlanır. Pil şarj edilirken, iç direnci artar, dolayısıyla ölçülen şarj voltajını kademeli olarak artırır.
  • Voltaj Eşiği: Şarj voltajını sınırlamak ve akü veri sayfası voltaj sınırının ötesine geçmemek için şarj akımını azaltmanın önemli olduğu pivot noktasıdır. Çoğu durumda voltaj eşiği yaklaşık% 80 SoC'de ulaşılan voltajdır.
  • Sabit Voltaj fazı (CV): Pil %80'den fazla şarj edildiğinde, şarj voltajı voltaj eşiğinin ötesine geçmek üzeredir, ardından WirelessCharger 3.0 bir voltaj regülatörü gibi davranır ve şarj voltajını voltaj eşiğinin altında tutmak için MPU akım çıkışını gerektiği gibi azaltır. Şarj işlemi devam ettikçe, pilin iç direnci yükselmeye devam eder, bu nedenle WirelessCharger 3.0, bir durma koşulu sağlanana kadar şarj akımını azaltmaya devam eder. CV aşamasında şarj işlemi daha yavaştır.

Hangi ayarları kullanmalıyım?

Önerilen en güvenli ayarlar, yalnızca BMS çalışma modu çerçevesinde doğrudan bir Pil Yönetim Sistemi (BMS) ile MPU arasında değiş tokuş edilen ayarlardır: pil, bir CAN iletişimi aracılığıyla şarj cihazına neye ihtiyacı olduğunu kalıcı olarak söyler. Diğer çalışma modlarını kullanarak başka ayarlar da mümkündür. Pil üreticisinin veri sayfasına başvurmak ve şarj akımı ve şarj voltajı için önerilen değerleri takip etmek önemlidir: bu, pil yaşam döngüsü numarasını koruyacak ve herhangi bir tehlikeli durumu önleyecektir:

  • Şarj akımı ayarı her zaman pil veri sayfasında belirtilen maksimum şarj akımı değerinin altında olmalıdır.
  • voltaj eşiği ayarı her zaman maksimum hacmin altında olmalıdır.tage pil veri sayfasında belirtilen değer.
  • Aşırı hacimtage ayar, tercihen maksimum hacmin altında olmalıdır.tage pil veri sayfasında belirtilen değer ve kesinlikle Voltaj eşik ayarının üzerinde bir değerde olmalıdır.

Kaç tane şarj istasyonuna ihtiyacım var?

WirelessCharger 3.0, pil türleri, araç türleri veya seçilen çalışma modu ne olursa olsun tüm MPU'larla uyumlu şarj istasyonlarını temel alır. Aynı şarj istasyonu, aynı tesisteki farklı bir araç tipinde bir kurşun asit aküyü şarj ettikten hemen sonra bir Li-ion aküyü şarj edebilir. 

İhtiyaç duyulan şarj istasyonu sayısının değerlendirilmesi için yalnızca toplam araç sayısı ve şarj edilme ihtiyaçları dikkate alınmalıdır. 

Her araç için bir şarj istasyonu gerektiren uygulamalar vardır. Diğer uygulamalar, dört araç için bir şarj istasyonu ile başa çıkabilir. Ortalama olarak, her şarj istasyonu için iki ila üç araç vardır.

BMS ile nasıl bir iletişim kurulabilir?

Pil Yönetim Sistemi (BMS), tüm Li-ion pillerde bulunan özel bir donanım parçasıdır. Kurşun Asit akülerde bulunmaz. Diğer şeylerin yanı sıra, pil hücrelerini dengelemeyi ve korumayı ve çoğu durumda, tüm SoC seviyelerinde uygun şarj akımını elde etmek için şarj cihazıyla iletişim kurmayı, herhangi bir pil tehlikesini önlemeyi ve pil yaşam döngüsü sayısını en üst düzeye çıkarmayı amaçlar. Bir BMS ve bir şarj cihazının iletişimi, belirli bir sırayla belirli baytların tanımına kadar giden bir protokol ile tanımlanır (örneğin: akım, sonra voltaj, sonra SoC, sonra sıcaklık, vb.) 

CAN 2.0B bağlantı noktasına sahip bir pil, WirelessCharger3.0 ile uyumlu olabilir veya olmayabilir. CAN 2.0B bağlantı noktası: her şey, şarj cihazına gömülü olanlarla eşleşmesi gereken veri tanımına (veri matrisi) bağlıdır. Gerekirse, BMS veri matrisi, WirelessCharger 3.0 ile sağlanan protokol seçeneklerinden biriyle eşleşecek şekilde güncellenebilir (lütfen pil tedarikçisine bakın). Alternatif olarak, BMS, CAN 2.0B aracılığıyla PLC/VCU ile konuşabilir, böylece PLC/VCU, MPU'ya yalnızca PLC Modunda Ethernet üzerinden talimat verir. 

WirelessCharger 3.0 ile sunulan birçok protokol seçeneği ve birçok işlem modu, kendinize uygun bir şarj çözümü için size maksimum seçenek yelpazesi sunar. İhtiyaçlarınız uygulananlardan farklıysa, ek seçenekler için lütfen bize danışın.

AGV/AMR entegratörleri tarafından tanımlanan tipik şarj dizileri nelerdir?

Tam şarj: Şarj işlemi çok az zaman kısıtlaması ile gerçekleştirilir. Şarj işleminin sonunda %100'e yakın SoC'ye ulaşmak için tüm CC ve CV şarj aşamalarından geçer. 

Fırsat şarjı veya "In-Proses" şarjı: Oldukça kısa bir süre boyunca, oldukça yüksek bir akımda, bir araç gerçekleştirilecek iki görev arasında rölantideyken şarj etmek için ek şarj istasyonları mevcuttur. WirelessCharger 3.0 gibi hızlı başlayan bir şarj cihazının faydaları gerçektir ve genellikle %80'den fazla SoC'ye kadar şarj edilmeyen piller için tercih edilir. 

Ara şarj: Şarj işlemi, pil kapasitesinin yalnızca bir kısmının kullanılması amaçlandığından (küçük Deşarj Derinliği veya DoD) pili kısmen şarjlı tutacak şekilde ayarlanmıştır. Bir pili %80'den daha düşük SoC'de şarj etmek, yaşam döngüsü sayısını önemli ölçüde artırabilir, ancak tümü daha kısa şarj süresiyle (CV fazının daha uzun süre şarj edilmesine kıyasla) CC fazında daha sık şarj dizileri gerektirecektir. 

Şarj sırasının/sıralarının nihai seçimi, uygulama ihtiyaçları ve ilgili donanımla ilgili birçok faktöre bağlıdır. Her uygulama tipine ve her araç tasarımına özeldir, ancak çoğunlukla bir sistem yazılımı yönetimi konusudur.

Saha ve sağlık etkileri nelerdir?

Sabit bir pedin etrafında, hareketli bir pede bakmadığı için manyetik alan yoktur: bu imkansızdır. Gerçekten de, WirelessCharger 3.0'ın çalışmaya başlaması için bir koşul, mobil elektronik (MPU) ve şarj istasyonu (IPS) arasında, yalnızca uygun bir hizalamaya sahip iki pedin yakınlığı varsa gerçekleştirilebilecek bir iletişimin kurulmasıdır. Bu, WirelessCharger 3.0'ın herhangi bir radyo sisteminden bağımsız olan ve bu nedenle çalışırken herhangi bir radyo parazitine maruz kalmayan özel bir güvenlik tasarımıdır. 

Güç aktarılırken pedlerin etrafında bir manyetik alan vardır. Tasarımcılarımız bunun farkında olduklarından, 2010 yılında ICNIRP (Uluslararası İyonlaştırıcı Olmayan Radyasyon Komisyonu) tarafından verilen yasal sınırları ve tavsiyeleri aşmayan bir alan gücü geliştirdiler. 

ICNIRP tavsiyesi  dünya çapında tanınmaktadır ve çoğu ulusal mevzuat ve standardın temelini oluşturmaktadır. Alanlar, radyo iletişiminde veya cep telefonlarında meydana gelen radyo dalgalarıyla karşılaştırılmamalıdır: bunlar, büyük mesafeleri köprülemek için gönderilmek üzere tasarlanmış elektromanyetik dalgalardır. Ayrıca, WirelessCharger 3.0'da güç aktarımı aracı olarak kullanılan manyetik alanların kaynaklarına bağlı olduğu da fark edilmelidir, bu nedenle her zaman pedlerin en yakını ile sınırlıdırlar.

Ne tür piller veya akümülatörler kullanabilirim?

Çoğu pil türü WirelessCharger 3.0 (Kurşun Asit, Li-ion NMC, Li-ion LFP, vb.) ile kullanılabilir. İletişim portu olan veya olmayan piller de kullanılabilir. Akümülatörler elbette kullanılabilir, çünkü şarj edilebilir enerji depolama çözümlerinden bahsederken kullanmak için uygun isim bu olmalıdır, ancak genel olarak konuşursak, endüstride "pil" kelimesi kullanılmaktadır. Öyleyse "akümülatörler" yerine "pillerden" bahsetmeye devam edelim. 

Birkaç pil üreticisi, etkinleştirilecek bir iletişim baytı (CAN aracılığıyla) uygulayarak şarj olanaklarını kısıtlar, böylece çalışma seçeneklerinin modlarını yalnızca BMS Moduna veya BMS ve PLC Moduna indirir.

Daha fazlasını keşfedin

İlgili ürünler

Yenilikçi Enerji ve Veri Yönetimi Conductix-Wampfler ile Başlıyor!