Recommend
Remove File
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
To reduce loading and unloading times of large container vessels the container storage area (container yard) needs to be managed in the best possible and most efficient way. Depending on the degree of automation in modern container terminals this can be managed by two types of container management cranes: Rubber Tired Gantry Cranes (RTG) or Rail Mounted Gantry Cranes (RMG).
Although the task for both types of cranes is very similar – to manage input and output of containers into a container block or stack – the functionality and technical requirements for these types of machines are significantly different.
RTG cranes are operated by onboard drivers. The main function is to load containers from trucks or terminal tractors to the container block and vice versa. Typically RTG’s span 5-8 containers in width and 3-5 in height. Standard RTG cranes are equipped with diesel engines to provide power for travel and lifting. Energy and data transmission to the RTG trolley is provided by festoon systems or energy guiding chains.
RMG cranes are fully electrified cranes. Main power supply and data transmission is managed by dedicated and highly dynamic motor driven cable reels. RMG cranes are typically wider and higher than RTG cranes. Due to automated functionalities and additional onboard monitoring equipment the requirement for data communication on a RMG crane is much higher. Energy and data transmission to the RMG trolley is managed by highly durable Energy Guiding Chain systems. Fully automated RMG cranes are known as Automated Stacking Cranes – ASC
Conductix-Wampfler has decades of experience and know-how in the container handling industry. We offer reliable, practical, and customized solutions for the electrification of cranes and other port machinery. Our customers’ global activities are supported with our turnkey systems and strong after-sales service from our worldwide sales and engineering network.
We offer:
Motor Driven Cable Reels – customized, with magnetic or variable frequency drives to manage high dynamic long travel main power supply and data communication. Continuous energy and data transmission is guaranteed by special medium voltage and control slip ring assemblies as well as rotary fiber optic transmitters.
Cable Festoon Systems – durable and reliable; motorized or non-motorized to manage trolley-travel power and data cables on container cranes.
Energy Guiding Chains – durable and efficient management of power, control and data cables for crane trolley-travel.
Conductor Rail Systems – conductor rails provide power and control for crane long-travel in combination with dedicated data transfer systems.
Cable Protection Systems – Trenchguard and CoverZip systems cover and protect cables in trenches along the RMG crane rail.
Reference Report
[REF7100-0064-E]
Montaj açıklaması
RMG Konteyner Vinci
Ülke
Rusya
Şehir
Podolsk, Moskova bölgesi
Temsil ofisi
Conductix-Wampfler [RUS]
İşletmeci
Ruskon [Mosagronauchpribo]
Teknik Gereklilikler
• Konteyner Vincinin ana güç kaynağı [Motorize kablo makarası]
• Küçük vinç için güç kaynağı [I-Beam için Festoon Sistemi]
Sistem rotası
Düz
Seyahat mesafesi [yük]
• 150 m [Motorize Kablo Makarası]
• 53 m [I-Beam için Festoon Sistemi]
Seyahat hızı [yük]
• 60 m/dk [Motorize Kablo Makarası]
• 40 m/dk [I-Beam için Festoon Sistemi]
Azami hızlanma [yük]
• 0,20 m/s² [Motorize Kablo Makarası]
• 0,15 m/s² [I-Beam için Festoon Sistemi]
Ürünler
• Motorize Kablo Makarası „Sprinter“
• Ağır Festoon Sistemi
Montaj yükseklik[leri]
4,5 m [Motorize Kablo Makarası]
Sürücü birimi
• Manyetik kavramalı 3 fazlı motorlar
• Kontrol Siemens bileşenleri ile gerçekleştirilmiştir
Sarım uzunluğu
75 m [Motorize Kablo Makarası]
Güç beslemesi
Merkezi besleme [Motorize Kablo Makarası]
Modüler montaj sistemi - kablo makarası, tahrik üniteleri eklemek suretiyle kurulumdan sonra yükseltilebilir.
Manyetik Kaplin Sürücüsü (MAG Sürücü) veya Değişken Frekanslı Sürücü (AKILLI Sürücü)
Herhangi bir bakım gerektirmeden 5 yıl ya da 15.000 saat çalışma kapasitesi vardır - dişli kutuları fabrikadan-gresle yağlanmış olarak gelirler.
Agresif çevre koşullarında optimum korozyon koruması. - flanşlar ve makara kasnağı galvanizli çelikten veya paslanmaz çelikten imal edilmişlerdir.
Tipik uygulamalar:
Şartname
İlerleme hızı
- Manyetik kaplinli AC motor (MAG sürücü): 100 m / dakikaya kadar
- Değişken frekans (SMART Sürücü) kontrollü: 180 m / dakikaya kadar
Sarım Uzunluğu: 700 m maks.
Makaranın Dış çapı:
- Monospiral makara: 1,100 mm - 8,000 mm
- 3-2-3 makara: 1,100 mm - 8,000 mm
Dişli Kutusu:
- Tip BNA: 1.100 Nm - 19,000 Nm
- Tip X07: 1.100 Nm - 11,000 Nm
Kontak Bileziği montajı:
- Güç alçak gerilim max: 690 V - 1.600 A
- Güç yüksek gerilim maks.: 24.000 V - 500 A
- Kontrol maks.: 500 V - 25 A
- Veri: Fiber Optik, mA
Sıcaklık aralığı: -40 °C - +60 °C
Yuvarlak kablolar için tek veya çok katmanlı yan yükleme kablo desteği olan kablo arabası. Yanal kuvvetlerle geçme işlemi de dahil olmak üzere ortalama mekanik ve dinamik yükler için uygundur. Ayrıca kısa çalışma döngüleri ve yüksek hızlar için uygundur.
Ana uygulamalar
1) silindir boyutu / silindir malzemesine bağlı olarak