Full E-RTG: Conductix-Wampfler’in yeni E-RTG sistemi

25.08.2015
Full E-RTG, RTG’lerin tamamıyla elektrikli çalışmasına olanak sağlamaktadır

Paylaş:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email

Dizel yakıta artık gerek yok / Yeni batarya sistemi RTGlerin blok değişimleri esnasında elektrik enerjilerini bataryadan sağlamasına olanak tanımaktadır. / Sistem ilk kez Port of Tanjung Pelepas, Malezya’da uygulanmıştır.

Haziran 2015. Enerji ve data iletim sistemleri konusunda dünya lideri olan Conductix-Wampfler, liman işletmeleri ve vinç imalatçılarına RTG’lerin tamamıyla elektrikle çalışmasını sağlayan yeni Full E-RTG sistemini sunmaktadır.E-RTG 2.0. Yeni lityum-ion batarya teknolojisi ve optimize şarj teknolojisi gelecekte dizel jeneratör ve yakıt tank ihtiyacını tamamen ortadan kaldıracaktır. Yeni Full E-RTG sistemi hali hazırda Malezya Port of Tanjung Pelepas’da kullanımdadır. Full E-RTG ile vinçler depoladıkları enerji ile 1500 metreye kadar hareket edebilmektedir. Geçmişte vinçler dizelden elektriğe geçtiklerinde hareketlerinin %90’ını elektrik enerjisi ile yapabilmekteydiler. Kalan %10’luk kısımı oluşturan blok değişimi ve bakım alanına taşınması amacıyla dizel jeneratör yardımı ile vinçler hareket ettirilebilirdi. p>

Uluslararası bazda başarıya ulaşmış geliştirme projesi

Küresel Pazarlama ve Geliştirme Direktörü Michael Eckle: "Saygın bir araştırma enstitüsü ile farklı bataryalar ve süperkapasitör sistemleri ile yapılan testler ve çalışmalar sonucunda optimum şarj teknolojisine ulaşmayı başardık." dedi ve ekledi. ‘’En son geliştirilen otomotiv batarya teknolojisini konteyner vinçlerine adapte ettik. Full E-RTG ile, artık müşterilerimize tam elektrikli RTG sistemi sunabilmekteyiz.’’ ‘’Conductix-Wampfler’in asıl hedefi konteyner indirme esnasında oluşan enerjiyi frenleme resistörlerinde ısıya dönüştürmektense, ortaya çıkan bu enerjinin %100’ünü bataryada depolamaktır. Gelecekte enerji verimliliği konusunda müşterilerimiz için geliştireceğimiz bir çok sistem bulunmaktadır.’’ diyerek Michael Eckle şirketin gelecek planlarından bahsetti.

Pilot Liman olarak Tanjung Pelepas

Pilot sistem ilk olarak Port of Tanjung Pelepas’da uygulanmaktadır. Malezya’nın güney kıyısında bulunan ve dünyadaki 20 büyük limandan biri olan Port of Tanjung Pelepas, aynı zamanda 2011 yılında Conductix-Wampfler ve APMT arasında yapılan anlaşma ile RTG’lerini elektrikliye çeviren ilk limanlardan biridir.

Vinç endüstrisinin çözüm ortağı

Full E-RTG ile, Conductix-Wampfler konteyner vinç endüstrisinin büyük bir çözüm ortağı olduğunu bir kez daha önemle vurgulamaktadır. Şirket, yıllardır RTG elektrifikasyonu ile dünya çapında limancılık sektöründeki yerini ve adını sağlamlaştırmış, aranan ve güvenilir bir çözüm ortağı olmuştur. Yakın geçmişte, Conductix-Wampfler dinamik vinç uygulamaları için High Dynamics SMART Drive motorlu kablo sarma tamburu ve ProfiDAT’ı piyasaya sürmüştür.®, STS and RTG konteyner vinçlerinin veri transferi için kompakt çözüm. LASSTEC konteyner tartım sistemi de Conductix-Wampfler’in vinç endüstrisine üretilen çözümleri tamamlamıştır. Sistem konteyner kaldırma esnasında konteynerin ağırlığını güvenilir ve hassas bir şekilde tartmakta ve IMO(Uluslararası Denizcilik Örgütü)’nun 2016 Temmuz’da yürürülüğe girecek olan; gemiye yükleme yapılmadan konteyner ağırlıklarının beyan edilmesi direktifine tam olarak uymaktadır.