Kablosuz Şarj Cihazı 3.0 – Endüktif Şarj

Kablosuz Şarj Cihazı 3.0, her türlü Otomatik Güdümlü Araç (AGV) ve Otonom Mobil Robotlar (AMR/Cobot) gibi muhtelif araçlar için otomatik, müdahale gerektirmeyen ve verimli batarya şarjı sağlayan endüktif bir kavrama sistemidir.

En iyi, Verimli Şarj

Lityum piller kullanılarak, şarj işlemi, dahili batarya yönetim sistemi (BMS) ve Endüktif Güç Kaynağı (IPS) arasında sürekli bir etkileşim sağlamak sureti ile optimize edilir. Ray beslemesi yalnızca gereken anlık enerjiyi sağlar.

Geleneksel şarj sistemlerinin (iletken şarj kontakları ve "fişli" endüktif sistemler) aksine, Kablosuz Şarj Cihazı herhangi bir fiş veya kontak kullanmaz ve hiç bir harici müdahale gerektirmez.

Aracı kabaca Endüktif Sabit Ped (ISS) üzerine konumlandırmak yeterlidir. Sabit bobin tek gerekliliktir. Şarj tamamen otomatik olarak yapılabilir.

Süreç içi şarj otomasyonu özelliği sağlayan Kablosuz Şarj Cihazları, uygun durum şarjı uygulamak için de idealdir. Kısa ve sık şarj aralıkları, pillerdeki termal yükü azaltır, kullanım ömürlerini uzatır ve pil kapasitelerindeki azalmayı erteler. Şarj, süreçlere entegre bir işlem haline gelir. Sadece şarj için uzun atıl zamanlar harcamaya ya da belirlenmiş şarj istasyonlarına gitme sürelerine ve hatta batarya değiştirmeye gerek yoktur.

Wireless Charger - Functional Structure

Güvenliğe dair

Conductix-Wampfler Kablosuz Şarj Cihazının geometrisi, Endüktif Sabit Ped (ISS) ve Endüktif Mobil Ped'in (IMP), manyetik alanı, çoğunlukla aralarındaki hava boşluğunda tutmasını sağlar.

Doğrulama, eşleştirme, tanımlı şarj yönlendirmesi gibi muhtelif güvenlik önlemleri yüzünden yanlışlıkla açılma olmaz. Araç, şarj konumundan çıktığında, ray beslemesi, Endüktif Sabit Ped'e giden enerjiyi keser, iletişim olmadığında da aynı şey olur.

Güç aktarımının doğası gereği, açıkta kontak yüzeyleri yoktur. Pedler tamamen kapalıdır ve bu sayede yüksek düzeyde elektrik koruma derecesi sağlanır.

Kablosuz Şarj Cihazları her zaman sağlanmış veya önceden tanımlanmış gereksinimleri takip eder, bu sayede güç aktarım hızını araç belirler. Tipik olarak lityum pillerde, yalnızca Mobil Güç Ünitesi'ne (MPU) sağlanan şarj gereksinimlerine uyarlar.

Sistem durumu, CAN ve/veya Ethernet arayüzleri aracılığıyla sabit ve mobil kontrol ünitelerine iletilir. Endüktif Güç Kaynağı (IPS) ve ışıklı efektlere sahip ekran aracılığı ile sistem durumunu anlamak kolaydır.

Tasarım gereği, çıkış akımı sınırlıdır. Yerleşik bileşenler, sabit bileşenlerden galvanizli olarak ayrılır.

Endüktif olarak sağlanan Kablosuz Şarj Cihazının mobil ve sabit tarafı arasındaki iletişim, radyo iletişiminden etkilenmez (örnek: yakındaki bir wifi sinyali).

Çalışma Prensibi

Her Kablosuz Şarj Cihazı sistemi, geleneksel bir transformatöre benzer şekilde manyetik olarak birbirine bağlı birincil/sabit ve ikincil/mobil olmak üzere iki bölümden oluşur. Birincil/sabit bölüm, Endüktif Güç Kaynağı (IPS) ve Endüktif Sabit Pedden (ISS) oluşur. İkincil/mobil araç tarafı ise, bir araca monte edilen endüktif mobil ped (IMP) ve bir Mobil Güç Ünitesinden (MPU) oluşmaktadır.

Birincil bobin ve ikincil bobinin mekanik olarak birleştirildiği geleneksel bir transformatörün aksine, kablosuz şarj cihazı 3.0, arada hava boşluğu olduğunda bile çalışabilecek, gevşek bir biçimde birleştirilmiş bir sistemdir.

Wireless Charger - Inductive Power Transfer Principle

Uygun durum şarjı / Süreç içi şarj

Uygun Durum Şarjı veya süreç içi şarj, çalışma süre zarfındaki mevcut zaman aralıklarının kullanılması anlamına gelir. Bunlar genellikle kısa ama sık duraksamalardır. Bu da bataryayı asla tamamen şarj edemeyeceğiniz anlamına gelir; sadece belirli bir seviyeye kadar doldurabilirsiniz.

Kablosuz Şarj Cihazı 3.0, Otomatik Güdümlü Araçlar (AGV' ler) gibi araçların ideal bir temelde bu prensipte tam olarak çalışmasını sağlayan bir sistemdir.

Bir sonraki şarj fırsatına ulaşabilmek için yeterli asgari miktarda depolanan enerji, AGV'leri çalıştırmak için pratik olarak yeterli bir enerjidir.

Bu sayede, şu pratik senaryolar ortaya çıkar:

  • Daha yüksek bir yük ve/veya alan elde etmek için dahili enerji depolama ünitesi asgari boyutlara indirgenebilir.
  • Kısa ama sık şarj, bataryalardaki termal yükü azaltır ve bu sayede ömürlerini uzatır.
  • İdeal olarak tamamen boş veya tamamen dolu şarj durumları (SOC) bataryaları en fazla zorlayan şarj durumlarıdır ve çalışma planlamasında bu durumlardan kaçınılır. Bu nedenle, batarya ömrünün daha fazla iyileştirilmesi mümkündür.
  • Şarj fırsatları daha az sıklıkta ve büyük zaman aralıkları ile mümkün olsa dahi, dahili enerji depolama kapasitesi, tüm gece yapılan şarj ile karşılaştırıldığında önemli ölçüde azaltılabilir. Bu, ağırlık ve hacmin önemli ölçüde azaltılmasını sağlar ve araç verimliliğini de artırır. Azalan maliyetler de unutulmamalıdır.
  • Kablolar ya da fişlerle uğraşmanıza gerek yok